torsdag 27 augusti 2009

Små kakor

Jag har på mitt skrivbord en lång lista. Den innehåller saker som jag borde göra, och en del saker jag inte ska glömma av och sånt jag kan göra när jag får för mycket tid över. Uppdatera matbloggen är en punkt som faktiskt hamnade ganska högt upp på listan men som lätt räknas till den sista kategorin: att göra när jag får tid över.

Tid över har jag nog, men andra fyller ut den åt mig och idag började jag med att fixa något litet till kaffet som skulle vara glutenfritt och som helst inte krävde inköp. Det blev risbräck extra allt :)

Jag blandade rispuffar, kokos, russin och så klippte jag i bitar av marshmallows. Mest rispuffar och lite mindre av det andra blir såklart bäst... Sen smälte jag choklad, hällde i risblandningen och hällde ut den till en kaka som fick stelna i frysen. Blev över förväntan gott och marshmallowsen smälte precis som planerat.

Tills i em ska jag fixa matsäcksfika. Ska gå och sätta en deg till goda mackor nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar