fredag 20 mars 2009

Världens bästa dåliga exempel

Johan Johansson, låtskrivaren och trummisen i det legendariska punkbandet KSMB skrev låten Världens bästa dåliga exempel och det är exakt den titeln jag tänker på när jag läser receptet på flaskan med Exotic Sweet chilli sauce. Inget ont om såsen i övrigt, jag använder den gärna på nudlar och lite allt möjligt men jag skulle verkligen aldrig i mitt liv göra såhär:

(Medan ni läser: tänk er gärna den apäckliga smaken av torr, osaltatd kycklingfilé täckt av karameliserad thaisås. Eller nej, tänk inte på det, man spyr!)

"Bjud in fyra vänner till en exotic thaimiddag. Häll 150 g Exotic Sweet Chilli Sauce över fyra bitar (ca 800 g) kycklingbröst eller kycklingfilé. Tillaga i mikrovågsugn i ca 12 minuter (vänd ett par gånger under tiden) eller tills det är genomlagat. Klart att servera tillsammans med jasminris eller pasta! Nu har du lärt dig att laga thsiländsk mat på ett enkelt sätt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar